Educația dezvoltă cunoașterea, imaginația, oferă libertatea de a fi și de a gândi, invită la conștientizarea importanței dezvoltării individuale și colective prin cunoaștere, spiritualitate și moralitate. În același timp, susține autoeducația și formarea de opinii, oferă premisele continuității procesului de educație de-a lungul întregii vieți, invită la căutarea continuă a unui context de viață valoros din punct de vedere cultural/spiritual. Educația creează instrumentele morale necesare supraviețuirii unei personalități integre: puterea de a alege contextul vieții sau de a-l făuri în spiritul unor principii culturale, etice, ecologice, sustenabile.
Profesorul este un îndrumător în spiritul unor principii valoroase, pe care și le stabilește încă de la începutul carierei și cărora le devine statornic și în situații defavorabile procesului de educație al elevului. Este adeptul dezvoltării inteligențelor multiple, raționale și afective, înțelege rolul și responsabilitatea sa asupra individului și colectivității, caută să descopere noi perspective de dezvoltare personală, tehnici, idei, oameni. Profesorul are deschiderea să înțeleagă rolul greșelii în procesul de educație al elevului, care poate fi generatoare de idei noi, descoperiri noi, poate conduce către o mai bună înțelegere a problemei prin analiză, poate fi un factor important de pregătire emoțională în fața unor viitoare erori/dificultăți.
Să le mulțumim și să le fim recunoscători pentru munca și dăruirea cu care ne-au ajutat să devenim oameni cu adevărat.
”Fără școală să nu aștepte nimeni, nici părinți buni, nici fii buni, și prin urmare nici stat bine organizat și bine cârmuit și păstorit.”
( Ion Heliade Rădulescu)